marți, 13 ianuarie 2009

FORMULA 1: "KERS costă prea mult şi e criză economică"

Sistemul KERS, adoptat în acest an, nu este pe placul tuturor echipelor participante la Formula 1. La prezentarea de ieri a noului monopost, F60, oficialii echipei Ferrari nu s-a sfiit să-şi spună deschis părerea despre acesta. De fapt, nu sistemul este pus la zid, ci costul de dezvoltare a sa socotit a fi prohibitiv într-un moment în care se vorbeşte despre economii în Marele Circ.
"Am discutat şi cu reprezentanţii altor echipe, iar poziţia noastră este că introducerea acestuia contravine acestei perioade. KERS este un sistem pe care noi vom decide să-l utilizăm pe maşina noastră numai dacă performanţele sale se vor ridica la înălţimea simulrărilor. Va fi o încercare tehnologică. Ziua de azi (n.r. luni) este foarte importantă, pentru că noi îl vom testa pe circuit. Noi nu ne aşteptăm la nicio surpriză, dar sunt posibile ceva probleme atunci când el va fi efectiv utilizat pe pistă", a declarat Stefano Demenicali, directorul echipei Ferrari.

Red Bull a apelat la Renault

În aceeaşi zi, Red Bull a anunţat că a renunţat la proiectul de dezvoltare a sistemului KERS, care are drept scop recuperarea energiei cinetice, implicit asigurarea unui plus de cai putere. Nu se cunoaşte ce a cauzat această decizie, doar că în urmă cu câteva luni, în timpul unui test, o baterie de înalt voltaj a iscat un incendiu la uzina Milton Keynes... Potrivit ITV, care l-a citat pe scoţianul David Coulthard, Red Bull va lua sistemul KERS de la Renault, firma care îi va oferi şi motoarele anul acesta. "Am intenţionat să facem propriul sistem, însă în final am decis că va fi mai puţin scump şi mai eficace să lucrăm cu Renault în această privinţă".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu