luni, 12 ianuarie 2009

DAKAR 2009: Nani Roma e singurul care poate contesta supremaţia VW


Din cele 500 de vehicule înscrise în ediţia 2009 a raliului-raid Dakar, prima desfăşurată în America de Sud (Argentina şi Chile), doar 332 au luat startul în etapa a 8-a, desfăşurată între Valparaiso şi La Serena, ieri. La auto, în absenţa trioul-ui Peterhansel - Alphand - Masuoka, de la Mitsubishi (toţi au abandonat), întâietatea şi-au disputat-o oamenii echipei Volkswagen. A câştigat Carlos Sainz (3h 47:19), urmat de colegii săi Depping (la 4:02) şi Miller (la 4:12). Pe locul 5 a sosit Giniel De Villiers (la 10:48), un alt om de la VW, iar între ei s-a intercalat Nani Roma (Mitsubishi / la 4:15), singurul care poate contesta supremaţia VW în acest an.
"Până când raliul nu se va încheia nimic nu va fi jucat. Astăzi (n.r. ieri) a fost prima zi când am evoluat pe drumuri normale, speciale semănând cu o etapă de raliu tradiţional. De altfel, până acum au fost singurele drumuri pe care le-am văzut. A fost foarte simpatic, foarte alunecos şi, câteodată, foarte periculos. Încrucişez degetele şi sper că vom putea merge în continuare la fel de bine ca până acum", a declarat Sainz, care rămâne lider la "general".
Nu la fel de încântat a fost Roma: "N-am mers prea mult. La kilometrul 150 am spart. De fapt, a fost o pană dublă. Am schimbat roata din faţă şi am umflat cauciucul la cea din spate. Văzând diferenţa de la final, ceea ce am realizat a fost mai mult decât bine. Altfel, etapa a fost drăguţă, agreabilă în ceea ce priveşte pilotajul. A fost un teren pe care Carlos (nr. Sainz) e foarte tare, însă el e la fel de puternic şi în zonele fără drumuri. Ne aşteaptă două sau trei zile foarte dificile. Totul se poate schimba. Nu ne lăsăm. Veţi vedea".
Pentru concurenţi urmează alte trei zile dure, cu etape în deşertul Atacama, una dintre cele mai aride zone ale Pământului, şi Anzi.
AUTO - CLASAMENT GENERAL
1. SAINZ (Spa / Volkswagen) 27h 29:59
2. DE VILLIERS (Fra / Volkswagen) la 10:57
3. MILLER (SUA / Volkswagen) la 18:05
4. ROMA (Spa / Mitsubishi) la 33:31
5. GORDON (SUA / Hummer) la 1h 32:01
Text: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT Foto: MITSUBISHI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu