marți, 20 ianuarie 2009

FORMULA 1: Bavarezii aruncă mănuşă spre Ferrari şi McLaren






Intrat de câţiva ani în Formula 1, ca proprietar de echipă (a preluat team-ul Sauber), constructorul german de automobile BMW are obiective îndrăzneţe şi pentru acest an, pentru prima oară din 2006 încoace vorbindu-se, e drept mai în şoaptă, despre implicarea în lupta pentru titlul mondial (în sezonul trecut s-a vizat obţinerea primului succes de cursă, ceea ce s-a şi întâmplat).
„Avem ambiţia de a progresa, de a face faţă concurenţei. Cu dubla din Canada şi cu un total de unsprezece podiumuri, noi am punctat în 2008. Pentru acest an, ne aşteptăm să ne păstrăm fiabilitatea, să arătăm că avem potenţial, să fim constant în frunte”, a declarat Mario Theissen, directorul BMW Motorsport, astăzi, la prezentarea noului monopost. Rivalii team-ului german sunt aceeaşi ca şi în 2009. „Ferrari şi McLaren au o imensă experienţă şi concurează de ani buni la cel mai înalt nivel, nivel pe care vrem să-l atingem şi noi, lucrând dur şi eficient, adoptând aceeaşi discreţie care ne este proprie”.
Cu riscul de a repeta ceea ce am spus atunci când au fost lansaţi bolizii Ferrari, McLaren, Toyota, Williams şi Renault, să precizăm că bolidul respectă noul regulament tehnic al Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA): eleron spate mai înalt şi mai îngust, eleron faţă mai larg... Monopostul va fi echipat cu pneuri slicks, care îşi fac revenirea în F1, dar şi cu sistemul KERS, care reprezintă o noutate. Acesta din urmă a fost dezvoltat la Munchen, de Markus Duesmann şi echipa lui, adică de cei care au în sarcină şi motorul V8. Sarcină extrem de importantă, în 2009 o echipă având dreptul de a folosi numai 20 de propulsoare (câte unul la 3 curse).
Piloţi titulari la BMW Sauber au rămas polonezul Robert Kubica (24 de ani) şi germanul Nick Heidfeld (31 de ani), în timp ce austriacul Christian Klien (26 de ani) va fi pilot de teste.

Foto: BMW Motorsport

Text: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu