vineri, 16 ianuarie 2009

BILANŢ: Cerato rămâne cel mai căutat model sud-coreean


Kia Motors Corporation a anunţat că vânzările globale cumulate (export, piaţă internă şi ale unităţilor de producţie din afara Coreei de Sud) de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare, în 2008, au atins cifra de 1.375.758 unităţi. Ceea ce reprezintă o creştere de 8,4% faţă de anul anterior.

În 2008, China (cu 151.085 unităţi vândute) şi pieţele generale (cu 262.166 unităţi vândute) au înregistrat cele mai mari creşteri, de 34,2%, respectiv 30,5%. Plusuri ale vânzărilor au fost înregistrate în Coreea de Sud (16,2%, cu 316.432 de unităţi vândute), în timp ce în Europa şi America de Nord s-au consemnat scăderi de 2,3% (335.138 unităţi), respectiv 8,6% (310,917 unităţi vândute).

Hyoung-Keun Lee, Senior Executive Vicepresident şi COO al International Business Division, a declarat: “În timp ce în America de Nord şi Europa s-au înregistrat scăderi ale volumelor comercializate faţă de anul trecut, din cauza declinului vânzărilor în ultimul trimestru, Kia a înregistrat creşteri ale cotei de piaţă în multe ţări din aceste zone geografice. Mai mult, am avut câştiguri importante în China, pieţele generale şi Coreea de Sud. În ciuda instabilităţii condiţiilor economice, suntem încrezători că suntem bine poziţionaţi faţă de ceilalţi producatori, astfel încât vom continua să câştigăm cota de piaţă prin satisfacerea cererii de autovehicule economice şi compacte”.

Anul trecut, cel mai bine vândut model Kia la export a fost, pentru al treilea an consecutiv, Cerato (segment C), cu 192.149 unităţi vândute, urmat de Rio, cu 153.963 unitati. SUV-ul compact Sportage şi modelul Cee’d concurează pentru a treia poziţie cu 149.293, respectiv 148.846 unităţi vândute. Pe locul 5 se află Picanto (segment A), cu 91.262 unităţi vândute.

În 2008, vânzările de autoturisme au reprezentat 63% din totalul de vehicule Kia comercializate, ceea ce înseamnă o creştere cu 11.7% faţă de anul anterior.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu